29 Ocak 2011 Cumartesi

Sosyal medyaya geç kalmak


 TNT kanalı geçen günlerde yayın stratejisini baştan aşağıya değiştirdi. Bu değişiklik web sitesine de sirayet etti dolayısıyla sosyal medya stratejisine de. Bugün Ekşi Sözlük'te reklamları vardı. Tabii altında bir dolu eleştiri. Bir çok eleştiri olumsuzdu haliyle yeni düzenlemelerinden dolayı. Benim burada dokunmak istediğim şey sosyal medya stratejisi ve dijital dünyada olan itibarlarına yeni düzenlemelerinin etkisi. Kısaca konuşalım.

TNT kanalı (artık te-ne-te diyorlar) Cnbc-e'ye rakip olarak piyasaya çıktılar. Hatta House, Supernatural, Lost gibi popüler diziler yayınlayarak iddialı bir giriş yaptılar. Bir de her devrin favorisi dizileri(Seinfeld ve Mavi Ay gibi) ekleyince portföylerine onların bilmediği(son hamlelerinden anlaşılıyor reyting uğruna bu kitle gitti) ama ciddi bir izleyici kitlesine kavuştular. Uzun süre TNT'nin sosyal ağlarda var olmasını bekledim. Çünkü rakipleri buradaydı ve rakipleri ciddi ciddi iyi işler yapıyorlardı. Aynı zamanda hedef kitlesi sosyal medyayı aktif olarak kullanan kişilerden oluşuyordu.

Bunca süre ne oldu? Hiç bir şey olmadı. Ne bir Facebook fan sayfası açıldı ne de Twitter hesabı açıldı. Hatta asıl hakkında iyi konuşulacağı zaman Ekşi Sözlük reklamı bile vermediler. Şimdi eski tip ünlülerle yeni medyada var olmaya çalışıyorlar. Artık hem Facebook hesapları hem de Twitter hesapları var. Üzgünüm ama Facebook hesaplarından anlaşılacağı gibi ortada ne bir içerik stratejisi var ne de bir sosyal medya stratejisi. Twitter'da yapması gerekenleri Facebook'ta yapıyor. Ne Facebook için özel içerik üretiyor ne de Twitter için. Fan sayfası açıp sosyal medya stratejisi oluşturduklarını düşünüyorlar. Fan sayfalarında web sitelerine Twitter hesaplarına geçişler yok. Fan sayfasını takip etmek için gerekli neden sağlayıcı içerikler yok. Yabancı versiyonunda olduğu beğenmeye çağıran (ya da call 2 action) landing pageleri yok. Bir sürü "yok" sayabilirim daha.  Neyse uzatmayayım. Kırılmaca darılmaca yok herkese yaptığım eleştiriyi yaptım size de. En eksik ne fazla.

Uzun süre TNT'nin sosyal medyayı aktif olarak kullanmasını bekledim çünkü onu cidden takip edenler vardı. En basit örnek olarak ben en az 3 kez Seinfeld'in yayın saatini millete söyledim. Şimdi yaptığı hamleler bu kitleyi kesip attı adeta istenmeyen bir tümör gibi. Yine bir şeyler yapılabilir mi? Bekleyip göreceğim artık kanalın bir takipçisi olmayacağım(iyi filmler verirse o ayrı tabii ki) ama bu durumu güzelce düzenleyip sosyal medyada beklenmeyen bir şey yaparlarsa  burada yazacağım. TNT severdik seni be arkadaşım ne yaptın? Geldin ama çok geç kaldın sosyal medya treni için.

Unutmadan TNT web sitesi

Saygılar.
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası