13 Ocak 2011 Perşembe

Meşhurlar

Televizyonlarda dönen reklamlarının kenarına köşesine dahi Facebook fan sayfasının adresini iliştiren reklamlara saygı duyarım ezelden beri. Bu marka reklam stratejisinin içine sosyal medyayı dahil etmiş belli ki bunun arkasında da duruyor derim ve zaman buldukça burada dillendirmeye çalışırım bu markaların isimlerini.

Bu sefer marka fan sayfasının adresini köşeye iliştirmekten fazlasını yapmış. Facebook fan sayfası üzerinden ilerlettiği reklam kampanyasının televizyon reklamlarına konu etmiş(Aman yanlış anlaşılma olmasın zaten süregelen bir kampanyanın Facebook ayağı da reklamlara eklenmiş, ilk hallerinde yoktu bu bilgi reklamlar içinde). Bu marka Pınar, konu edilen ürün ve kampanya ise Pınar Labne Meşhurlar.  Meşhurlar kampanyası bir süredir devam ediyor elbette. Televizyon seyretsem de("yok ben televizyon seyretmiyorum" adamı değilim, seyrederim televizyon :-) reklama daha önce denk gelmemiştim. Aslında içinde Facebook fan sayfasından da bahsedilen reklam videosunu aradım buraya eklemek için ama bir türlü bulamadım. Diğer bilgiler için TBWA ajansının basın bültenine link vereyim.

Şimdi Meşhurlar'a biraz değineyim. Labneli tarifleri gönderiyorsun oylama sonucu en çok oyu alan tarif Pınar Labne'nin kapak güzeli oluyor ve kazanan 5 kişi Pınar paketlerinin sahibi oluyormuş. Yemek bloglarının bu denli çok okunduğu memlekette başarılı bir kurgu. Tutması yüksek ihtimal. Şimdiden fan sayfaları 6 bin kişiyi geçmiş 10 bini geçtikleri anda başarılı bir kampanya yaptıklarını söyleyebilirim.(Bir "ama" var işin içinde yazıyı okumaya devam)

Beğendim ama bir iki noktada ufak eleştirim olacak. Aslında eleştiri olarak algılanmayabilir bile. Benim genellikle pek sevmedğim "önce beğen, sonra kullan" sıralaması burada da var. Ben sadece yazı yazmak ve yarışmanın nasıl işlediğini öğremek için ilk önce uygulamayı kullanma izinlerini verdim(E-posta gönderme vesaire izinleri) sonrasında ise fan sayfasını beğendim (zorunlu olarak). Bu ikisini yapmasaydım yarışmanın nasıl işlediğini bilmeyecektim ve bu yazıyı yazmaktan vazgeçecektim. En azından  yarışmada ne kazanacağımız ve yarışma koşullarını okumak için bir zorunlukluk altında kalmamamız gerekli. Rahatça ulaşabilmeliyiz bu sayfalara. (Çok detaycısın diyorsan doğru, bu detaya hep takılıyorum pek sevemedim işte "önce beğen sonra kullan" kurgusunu) Bir de Pınar'ın resmi web sitesinde buraya(Fan sayfasına) bir link verilseymiş iyi olurmuş aslında. Hatta resmi web stiesi altında bir sosyal medya sekmesi oluştursalar iyi olurmuş, markanın diğer ürünlerin varsa fan sayfaları, Twitter hesapları listelense güzel olur hani.

Yukarıda beğenmediğim yanı yazdım güzel olan yanlarını söylemezsek ayıp ederim. Televizyonla(Geleneksel medya daha doğru bir tabir olabilir) desteklemişler. Genel kurgu güzel, paylaşıma davet ediyor kullanıcıları. Uygulama rahat, kullanılabilirliği yüksek. Köşedeki arama motoru güzel bir ayrıntı Labneli Tarifler Veri Tabanı oluşturulmuş. Bu veri tabanı ile sanki gelecekte buradan toplanan tarfiler ile bir yemek kitabı oluşturacaklar gibi duruyor. Kullanıcıları marka ile bütünleştiriyor onlara bir hikaye satıyor "Labne'nin meşhuru siz olacaksın" diyor. İnsanların "ünlü olma" tutkusuna oynuyor. Çok başarılı olacak bir kampanya bence. Hatta öyle fan sayfasının nicelik olarak şişmesi ile değil nitelikli bir nicelik ile büyümesini sağlayacak. ("Önce beğen sonra kullan" kurgusu işte burada devreye girip bu sonucu gerçekten böyle alabilecekler mi? sorusunu aklıma getiriyor. Şu an olan fan sayısını bile böyle mi kazandılar? diye düşünmeden edemiyorum)

Böyle online ve offline kampayanların birlikte aynı sloganla ilerlediği kampanyalar oldukça burada yer vereceğim üşenmezsem ya da başka bir şey olmaz ise. Son olarak iyi kampanya iyi entegrasyon sağlanmış gibi görünüyor. başarılı olur umarım.(Başarı kriterini marka belirler, ben sadece umarım :-)

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası