23 Aralık 2010 Perşembe

T-box, Foursquare, 1+1

T-box Foursqaure üzerinden bir kampanya kurgulamış demiş ki "Beyoğlu mağazamıza gelin check-in olun aldığınız ürününün 2.si bedavaya gelsin". Her zaman olan basit kurgu eğlence mekanlarında daha sık gördüğümüz kurgunun bir mağazaya uyarlanmış hali. T-box'a yakışan bir kampanya T-box'un genç marka yapısıyla örtüşmüş gibi görünüyor ilk bakışta. Buraya kadar her şey normal görünüyor fakat beni bir iki durum rahatsız etti. Eğer markayı sosyal ağlarda temsil ve takip edenler varsa umarım yanlış anlamazlar. Kişisel görüşlerimdir.


 * Yazıyı yazmadan önce T-box markasını web sitesine girerek konu hakkında bilgi almak istedim. Sayfayı ilk açtığımda kampanya ile bilgi bulamadım. Sonrasında bir arkadaşın sosyal ağlarda paylaştığı linki gördüm. Ondan sonra bu kampanyanın nasıl işlediğini öğrenmiş oldum. Sosyal medya hakkında iş yapıyorsanız bana göre web sitenizde büyük puntolarla bunu duyurmanız güzel olur. Belki bir iki aramadan sonra bir bilgiye ulaşabilirdim ama uğraşmadım. Kampanyayı sorumlusundan dinlemek isterdim bunu bulamadım.(Resmi web sitesi bu konuda sorumlu kişidir benim için,duyurulara ana sayfada yer verilmiyorsa şüphelenirim T-box alan adı ile ilişkili bir link olsa bile)


* Bir Facebook fan sayfanız varsa sosyal medyaya yönelik her türlü gelişmeyi buradan da duyurmanız lazım. Yani  sosyal medya kampanyası yapalım denildiği zaman bu işler ilerlemez. Foursquare'da olup Facebook'da olmamak bana şu durumu hatırlatıyor. "Abi sosyal medyada yeni bir servis varmış onunla ilgili bir şeyler yapılınca insanların hakkında çok konuşuyorlarmış, orada bir kampanya yapalım, zaten fan sayfamız var Facebook bitti o tamamdır". Facebook fan sayfasında yaptığınız işi duyurmamak ne yazık ki yeni aceleye gelmiş izlenimi veriyor ki fan sayfasına bir girdi yapmak o kadar zor olmasa gerek. Şifrelerinizi kaybetti iseniz bilemem.

Kısaca beni rahatsız eden iki şeye değindim. Önemli gelmeyebilir size ama eğer böyle vizyoner davranıp lokasyon bazlı servislere iş yapıyorsanız yukarıda olanlar kadar basit şeyleri gözden kaçırmasanız bence iyi olur. Tabii bir de "fake mayorluk" durumu var. İnsanlar "fake mayorluk" için uğraşacak muhtemelen, kampanya bütçesi bunu ayarlamıştır( olabilir, olmaz mı? :-)) Yılbaşına kadar varsın her gün bir sürü "fake mayor"un olsun bunu amorti edecektir ya da bütçe kalemi olarak eklenecektir. Bu takılınacak bir sorun bile değildir bana göre. "Sosyal medya bedava değildir" kavramını zaten ajans söylemiştir markaya :-)

Son olarak eğer bir sosyal medya işine giriyorsanız bir sürü lakırdı ile karşılaşacaksınız iyisiyle kötüsüyle ama şundan emin olun Türkiye'de hiç bir sosyal medya kampanyasını yerle bir edecek kadar güçlü bir troll kafası yok. İnci sözlük derseniz inci sözlük saldırılarının tamamı bilinçsizce yapıldığı için korkmaya gerek yok :-)  T-box'u tebrik etmek lazım , yaptıkları işin altına girdikleri için. Foursquare ile ilgili yapılan her iş en kolay eleştirilen işler oluyor, bir çoğu kendilerinin yaptıklarına bakmadan eleştiri getiriyor konu hakkında. Neyse bu başka bir konu :-)

Not: Yukarıda yazdıklarım olmadan da bu iş ilerleyecektir büyük ihtimal ya aslında belki de o kadar önemli değildir yazdıklarım :-)

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası