30 Aralık 2010 Perşembe

Satmıyorsan paylaşma!

Konsol Üssü programını konsol oyuncuları bilir. Ben de boş vaktim olduğu zaman takip ederim. Hem keyifli sohbetleri hem de oyun dünyasından gelişmeleri kaçırmamak için.

28 Aralık Salı  günü yayınladıkları programda Microsoft Türkiye'nin Twitter hesabında olan bir noktaya temas ettiler. Microsoft memlekette kendileri tarafından satılmayan Xbox'ın Kinect aparatının reklamının yapılıyor olmasına şaşırdıklarını söylediler. Bu eleştirinin anlaşılır tarafı vardı. Artık bu ürün konsept bir ürün değildi parasını veren herkesin alabileceği bir üründü. Konsept ürün tanıtımlarını görmeye alışığız fan sayfaları ve Twitter hesapları aracılığıyla. Bu tanıtımlar markanın yapabileceklerine dair bir mesaj olması için önemlidir. Konseptlerin tanıtımlarının neden yapıldığını anladık peki ya resmi kanallardan satılmayan bir ürünün tanıtımı neden Twitter hesabı ile yapılır?


 Açıkçası bu konuyu ben de anlamlandırmaya çalıştım fakat tam olarak bir şey oturtamadım kafamda. İlk olarak aklıma bak Sony Move yaptı bizde de Kinect var gösterişi yapmaktı ama yine de Sony'nin Move aparatını memlekette satılan bir ürün olduğunu hatırladım. Kısaca Microsoft'a şunu sormak gerekli eğer bir ürünü satmıyorsanız neden reklamını yapıyorsunuz? Tamam konsept olsa yukarıda dediğim gibi "biz bunları yapabiliyoruz" demek için parlatın markanızın adını.

Twitter'da bir marka bir şeyler paylaşıyorsa takipçiler bu paylaştığı şeylere ulaşmak ister ki siz de paylaştığınıza göre bunları takipçilerinize ulaşmasını istiyorsunuz demektir. Takipçilerinizi, paylaştığınız içerikler ile yersiz beklentiye sokmak hoş karşılanmaz ve hoş karşılanmadığı gibi bir de hakkınızda çok kötü konuşabilir insanlar. Takipçi bu paylaşımlar ile onunla dalga geçtiğinizi düşünür. Tanıtılan ürüne ulaşılmamasının tek nedeni "ürünün prototip olması" olmalıdır. Microsoft yetkilileri de bunun böyle olacağını tahmin etmemişlerdir(ya da etmişlerdir fakat önemsememiş olabilirler). Çok büyük bir olay olmasa da Twitter'da içerik paylaşım mantığını göstermek için iyi bir örnek oldu.

Son olarak Twitter'da markanızın adı geçen her şeyi paylaşmamanız gerekli. İçerik takvimi(poliçesi de denilebilir) deyip duruyorum burada buna uygun davranmanız gerekli. Eğer oluşturduysanız tabii olarak. Neyse uzatmayayım. Konsol Üssü ekibi net bir şekilde dertlerini anlatmışlar videoyu ve videonun yorum kısımlarından konunun Microsoft ile ilgili olan tarafını ayrıntılı olarak okuyabilirsiniz. Aynı zaman yazılan tweetlerin oluşturduğu algıyı da anlayabilirsiniz yine yorum kısmından.

Not: Şimdi yiğidi öldür hakkını yeme Paper.li kullanan başka bir marka sayfası görmedim çok akıllıca bir kullanım. Bravo :)

Not 2: Bir ürünü ithal etmek çok zormuş onu öğrendim servis ayarlanacak bir sürü işi var diyor yetkililer ama Microsoft'tan bahsediyoruz :)

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası