24 Kasım 2010 Çarşamba

İşe yaramayan Facebook fan sayfası


 Bir çok marka Facebook üzerinde fan sayfaları açıyor. Bazen ajanslar ile bazen kendi oluşturdukları sosyal medya takımları ile kurarlar bu fan sayfalarını. Bu sayfalar çoğu zaman müşterilerle iletişimi sağlamak ve tanıtım amaçlı ve diğer bir çok konu için açılır. Bunları zaten bir çok kez burada yazdım. Neyse bir fan sayfası ne zaman işe yarmaz onları sıralayayım. Bu yazdıklarım sadece gözlemdir unutmadan söyleyeyim kimseye yol göstermiyorum.

* Kötü moderasyon : Eğer fan sayfanızın duvarları diğer sayfalara kullancılar tarafından yerleştirilmiş davetlerden geçilmiyorsa ben o sayfaya neden güveneyim? Oradan yayınlacak bilgilere neden inanayım?

* İçerik üretim frekansı : Eğer Facebook fan sayfasına içerik girme sıklığını düünürseniz sayfanızın bir işlevselliği kalmaz kimse sizin fan sayfanız olduğunu bile hatırlamaz.

* İçerik kalitesi : Gönderdiğiniz içerikler foto video veya yazıların içerikleri kaliteli olmaz ise fanlar kendilerinin ciddiye alınmadığını düşünebilir. Eğer düşük kaliteli bir foto ile ürün tanıtımı yaparsanız ya da kötü bir video ile reklamınızı göstermeye çalışırsanız yine güven sorunları yaşarsınız.

* Bilgiler sayfası : Bilgiler sayfasında var olmayan bilgiler o sayfaya yaklaşımı önemli ölçüde etkiler. Facebook fan sayfanızın linki ya da resmi sitenizin linki olmadan bir bilgiler sayfası oluşturmayınız.

* Harekete davet : Eğer fan sayfanızda oluşturduğunuz içerikler fanlarınıza harekete geçmesini söylemiyorsa en azından biraz bile kıpırdanmasını sağlamıyorsa içeriklerinizi ve metin yazarlarınızı bir gözden geçirmeniz gerekir.

* Sadece Ben : Sadece kendiniz hakkında konuşup hiçbir şekilde insanları sosyal sorumluluğa davet etmiyorsanız bu bir zaman sonra insanları rahatsız edecektir.

Yukarıda yazdıkları ilk aklıma gelenler ilk etapta bir fan sayfası kurgularken yukarıda yazdığım şeyler için bir yol haritanız olması gerekli. Bir içerik takviminiz, bir modersayon mantığınız olması gerekir. Doğru kelimeleri kullanıp doğru mesajları yazmanız için bir metin yazarına, istatistikleri anlamlandıracak bir analiste, içerik takvimi için bir stratejiste diğer her türlü teknik destek içinse bir web tasarım uzmanına ihtiyacınız olacak. Sosyal medya takım işidir kimse bir işin altından tek başına kalkamaz. Bir konuda iyi olmak hepsini iyi yapacağınız anlamına gelmez. Eğer bazı şeyleri gözden kaçırsanız fan sayfalarınız işe yaramaz bir hal alır. Neyse son paragraf konudan saptı biraz ama idare ediniz :)

Not: Bu görselden de gına geldi ama şimdi yenisini bulmak ile uğraşamadım.

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası