13 Kasım 2010 Cumartesi

Anlamak istediğimizi anlarız

Twitter'da bir çoğumuzu dışarıda olduğumuzdan farklı kimliklere bürünüyoruz. Buna ben de dahil olabiliyorum çoğu zaman. İstemeden klavyenin gücü adına haddim olmayan şeyler söylüyorum. Bu yazdıklarımızın nereye gideceğini düşünmüyoruz. Nasıl anlaşılacağını tartmıyoruz kafamızda.

Bir tweet yazdığımız zaman bu yazdıklarımızı kimlerin okuyacağını ve nasıl anlayacağına dair ufak bir sınıflandırma yaptım. Kime göre neye göre derseniz o kadar zamandır kullanıyoruz bir şeyler öğrendiğimi farz ediyorum. Bu arada "Twitter'ı böyle kullanın" demiyorum yazılan şeyleri insanların nasıl anlayabileceğine dair bir çıkarsama yapmaya çalışıyorum sadece.

Bizim yazdığımız tweetleri okuyan 4 tip insan vardır bana göre.

1- İyi niyetli (Çoğunlukla arkadaş çevresi)

2- Nötr (Rt sayesinde önüne düşen tweetleri okuyup tepkisiz kalan kişiler)

3- Bizi tanımayan ve yazdıklarımıza şüphe ile yaklaşanlar (Hakkımızda kötü bir şey düşünmese de ilk hatamızda bizi kötü olarak etiketleyecekler)

4- Tamamen kötü niyetli (herhangi birinin her yazdığını kötü anlayan kişiler)

Kendi tweetlerimden örnek vererek konuyu sonlandıracağım(Ünlülerden alıntı yapacaktım bir baktım bir çoğu "kılcıklı" konuşuyor zaten insanların sürekli kötü bir şeyler de anlamasını istiyorlar adeta)

1- İyi niyetli ne yazdıysam onu anlar çünkü yazanı tanır. Anlamaz ise açıklama ister iş çözülür.

2-  Nötr : "Hı Hı olabilir" der geçer çoğu zaman görmezden gelir.

3- Şüpheci : "Dünyada ne bedava?" der üstüne  "bir düşünelim ama burası paylaşma ortamı bir değer katmıyorsa niye paylaşıyor" der. Tarafı olmaz.

4- Kötü Niyetli : "Bırak ya zaten adamlar bedava servis var kullanıyorsun bir de beğenmiyorsun, kapa beğenmiyorsan".

1- Evet ünlü oldu kızlar der geyiğe devam eder.

2-Nötr : Bu yazı nötr olarak anlaşılacak bir yazı olmayabilir tanımayan kişiler her şekilde yaftalar.

3-Şüpheci : "Ama yasaklandılar abi niye öyle diyorsun". "Eee tabii yasaklanma işlerine geldiyse başka" cümlelerini kurar.

4- Kötü Niyetli : Hemen bir yaftayı yapıştırır "Akp yalakası" olursun sonra "yani şimdi Akp'ye laf mı sokuyorsun" der. Kötü niyetli olmak kolaydır.


1- İyi Niyetli Bunun bir espri olduğunu anlamak o kadar zor olmasa gerek hemen espriye ortak olup geyiğe devam edenler vardır.

2- Nötr: "Demek 1500 lira alıyormuş, iyi para der" geçer. Uzatmaz.

3- Şüpheci : "1500 lira alıyor benim paramdan bir de burada üstüne program bile yapamıyor olsun bana verse ben de yaparım arkadaş" "Hem sen niye buna bu kadar takıntılısın?" gibi cümleler kurar niyetine gör devam eder.

4- Kötü niyetli : "Çok biliyorsan sen yap hem kıskançsın hem de beceriksizsin, bir şey bilsen burada tweet yazmak ile uğraşmazsın".

Bu yazdıklarımı iki türlü anlayabilirsiniz.

a) Yazdıklarınıza dikkat edin etrafta kötü niyetli insanlar var

b) Yazdıklarınıza dikkat etseniz bile etrafta kötü niyetli insanlar var pek kasmaya gerek yok. 

Son olarak şöyle söyleyeyim Twitter'ı nasıl isterseniz öyle kullanın. Elbette bu işin online itibar yönetimi konusu var ama bu da sizin bileceğiniz iş.

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası