25 Ekim 2010 Pazartesi

Rozet Savaşı


 Bilindiği üzere yakın zamanda(29 Ekim-7 Kasım) Auto Show otomobil fuarı var. Gerekli bilgi için işi bilenlerden birinin linkini vereyim oradan okuyun olanı biteni Pit Cafe.

Bu aralar sosyal medyada otomobil sektörü çok aktif özellikle Fiat ve Renault'un sesi daha çok çıkıyor gibi görünüyor. Opel, Nissan, Alfa Romeo, Peugeot, Mercedes, gibi markalar yine işin içindeler ve oldukça profesyonel işler yapıyorlar.(Facebakers saygılarımızı sunarız :)) Auto Show yaklaştıkça daha da hareketlendi haliyle. Bir çok marka Facebook ve Twitter hesapları aracılığıyla bilet veya hediyelerini dağıtıyorlar. Fiat bu işi biraz daha göze sokar gibi yapıyor sanki elinde fazla biletleri var herhalde :) Şaka bir yana otomotivciler daha önce hiç aktif olmadığı kadar aktifler. Allah sohbetlerini artırsın buna diyecek sözüm yok. Bloggerlara yapılan bir şeyler var onlar için daha sonra bir şeyler yazacağım(Ucundan dahil olacağım ben de, sanırım)

Burada Foursquare ile fazla yazı yazmamamın sebebi çok sıkı kullanıcısı olmamam ki bunun nedeni fazla hareketli olmadığımdan. Auto Show için bir şeyler yazmadan önce ilk aklıma Foursquare geldi açıkçası. Nedeni ise sanırım bu kadar çok kişinin işin içinde olduğu bir etkinlikte, özellikle Foursquare üzerine bir şeyler yapmanın daha kolay olması sanırım.(iyi bir Foursquare kampanyası bekliyorum) Ciddi davetli sayılarına ulaşılacağı kesin olduğu belli iken bakalım ilk Foursquare kampanyası kimden gelecek. Sonuçta büyük markalarda burada olduğuna göre belki özel bir rozet oluşturulabilirdi bilemiyorum.

Neyse biraz düşündükten sonra "Otomobil fuarları için bir şeyler yapılmış mı?" diye bir kontrol ettim. (yoksa diğer teknoloji ile ilgili veya Comic-Con gibi fuarlarda özel rozetler(Badge) ile düzenleniyor zaten işler) Fuarlar için düzenlenen güzel "Swarm Badge" alma üzerine kurgulanmış kampanyaya denk geldim. Volkswagen Vans yeni aracını tanıtımı için Foursquare'ın gücünü almaya çalışmış ve Foursquare bağımlılarının alması pek kolay olmayan Swarm Rozetini(badge) vaadetmiş(Vaadetmiş derken "aynı anda başka yerde bu kadar Foursquare kullanıcısı kişiyi bulamazsınız "demek istemiş belki de). "Swarm Badge" aynı yere, aynı anda 50 kişinin giriş yapmasıyla kazanılan bir rozet (Rozetlerin hepsinin anlamları için The Kruser). Sonrasında ise katılan kişilere tişört gibi ufak tefek hediyelikler vermişler. Basitçe kurgulanmış bir iş daha fazlası için buraya.

Eğer birileri Foursquare ile anlaşıp bir rozet oluşturmamışsa eğer görebileceğimiz en muhtemel Foursquare ile kurgulanmış sosyal medya kampanyası bu olacaktır. Hatta birbirinden habersiz iki marka dahi bu tarz bir kurgu ile bir harekette bulunabilir işte o zaman bir "rozet savaşı"na tanık oluruz.

Not: Benim merak ederseniz ne yapıyorum Foursquare'da diye buradan.

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası