22 Eylül 2010 Çarşamba

Ünlülerin sizi takip etmesi için kaç para verirdiniz?


Takip etmesi ya da bir tweetinizi rt etmesi için kaç para verirdiniz? Hem de bir gün takip etmeyecek en az 3 ay sizi takip edecek

Twitchange adlı bir organizasyon Haiti'ye yardım etmek için Twitter ve Ebay kullanarak böylesine farklı bir uygulama yapmışlar. Örneğin Ricky Martin'in bizi takip etmesinin şu an için bedeli 350 dolar. Ebay'de açık arttırma usulü(zaten başka türlü yok diyen çocuk seni duyuyorum)  satışa sunulmuş. Burada kazanılacak paralar Haiti'de olan deprem mağdurlarına aktarılacak.

Ünlülerin biraz da "influence" yetenekleri yarışacak fakat kazanan Haiti olacak. Ne gibi olaylar var bu açık arttırmada şöyle yazayım.

Twitter'da ünlülerin sizin üzerinizden yapacağı her aksiyonun bir bedeli var. Sizi takip etmesi, sizin bir tweetini rt etmesi ya da sizin bir sorunuza karşılık vermesi gibi. Tabii olarak ünlüleri esir etmiyorsunuz. Sadece bir rt bir cevap hakkınız var ve sizi takip süreleri en az 90 gün olacak.

Bu olay biraz da ünlü olmayan Twitter kullanıcıların egolarını ve arkadaşlarına hava atmalarını sağlayabilecekleri bir durumu gerçeklemesi üzerine. İnsanların star olma istekleri üzerine oynayan ve bunu bir yardım organizasyonuna dönüştürmeye çalışan bir iş. Basit ama yararlı görünüyor. Örneğin bizim ünlülerimizden Yonca Evcimik Tom Cruise tweet atıp, sen benim ruh eşimsin minvalinde bir şeyler söylemişti yakın zamanda. Yonca Evcimik gibi binlerce insan olduğu düşünüyorum. Twitter takipçilerinin nasıl paraya dönüştürülebileceğinin iyi bir örneği.

Şu an bir çok ünlü bu kampanyaya katılmış ve twitter aksiyonlarını açık arttırmaya çıkartmış. Konu ile ilgili Ebay sayfası şurada.

Olayı Fast Company'de gördüm onu da yazalım sanki bana özel haber vermişler gibi olmasın :)

Not: Fast Company'de olan Dan Zarrella'nın Celebrity Twitter Clicktrough Rates(Ünlülerin Twitter Tıklanma Oranları) tablosunu da inceleyiniz öylesine geçmeyiniz.

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası