23 Ağustos 2010 Pazartesi

Sosyal medyada varsınız, peki Vikipedi'de var mısınız?

Herkes sosyal medyada artık, tamam iyimser oldu ama en azından herkes olmaya çalışıyor. Twitter, Facebook hesapları açılıyor. Hediyeler dağıtılıyor ne güzel her şey değil mi? Bloggerlar öğreniyor, Friendfeed tayfası öğreniyor nasıl güzel bir marka olduğunuzu ama millet bir şey merak ettiği ve tarafsız bir şey bulmak için aradığında Google ve dolayısıyla Vikipedi'ye başvuruyor.

Peki bir çok sosyal medya stratejisi geliştiren ve sosyal medyada tanıtım ve pazarlama yapmaya çalışan şirket neden Vikipedi hesaplarını düzenlemiyor? Anlayamadığım konulardan birisi budur bu bloga yazmaya başladığımdan beri.

Rasgele sosyal medyada aktif yer almış (hediye dağıtarak veya blogger iletişim ile) markalarının Vikipedi maddelerine baktığım zaman içler acısı(biraz abartmakta sorun olmaz sanırım :)) durumu ile karşılaştım. Vikipedici arkadaşlar kızmasın tamam "Vikipedi reklam alanı değildir" fakat her marka kendi adını korumakla yükümlüdür elbette.

Vikipedi'yi size anlatamayacağım ama şu örnekle kısaca önemini belirtmek gerekli(seocu arkadaşların bloglarından biraz araştırma ile bu konu hakkında bilgi alabilirsiniz) bir markanın adı yazıldığı zaman o markanın Vikipedi maddesi Google'da ilk bilemediniz ikinci sayfada gelir. Vikipedi arama motorlarında üst sıralarda çıkma için önemlidir yararlıdır.

Vikipedi'ye en azından markanız hakkında olan teknik bilgileri giriniz (kuruluş yılı, cirosu vesaire) . Vikipedi tarafsız bir ortamdır gidip oraya bu marka dünyanın en iyi markasıdır yazarsanız anında markanızın maddesine "bu maddenin tarafsızlığı tartışmalıdır" ibaresi yapıştırılır. Teknik maddeler sizin ve markanızın güvenilirliği için önemlidir. Vikipedi inandırıcılığı artırır.
 
Hatta Vikipedi'ye şöyle bir kampanya ile katkıda bile bulunabilirsiniz.. Eğer bir bankanın sosyal medya işlerini yapıyorsanız her gün(veya başka türlü bir zaman aralığı belirleyebilirsiniz) bankacılık ile ilgili bir madde düzenleyebilirsiniz. Hem bunu şirket blogunda duyurup bir çok kişiye örnek olup Vikipedi'nin gelişmesine de katkıda bulunabilirsiniz.

Son söz: Vikipedi kesinlikle bir reklam mecrası değildir. Bunu unutmayın sadece herkese açık bir bilgi kaynağıdır buraya yapacağınız her katkı bilginin ücretsiz dolaşımına yapacağınız çok değerli bir katkıdır. Vikipedi maddenizi düzenleyin ve tarafsız kalın. Unutmayın Vikipedi'nin tarafsızlığını ve herkese açık olması durumunu kötü niyetli kullanmayınız. Vikipedi çevrim içi itibar yönetiminin önemli bir ayağıdır benim için keşke markalar ve ajanslar için de olsa.

Görsel : Viki'den  ve Viki'nin tarafsızlığına atıfta bulunmaktadır.

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası