17 Ağustos 2010 Salı

Facebook Network Analizi

Facebook Network Analizi                                                          

 Yukarıda olan görüntü Gephi adlı programla ile oluşturuldu. Yukarıda olan görseli oluşturmak için. Facebook Netvizz adlı uygulama ile Facebook arkadaş bağlantılarını .gdf uzantılı bir dosya olarak indirip düzenlemek gerekti. Bu benim Gephi'yi ilk kullanışım. Gephi çok fazla uzmanlık gerektirmeyen bir program gibi dursa da çok farklı becerileri var. Data Visualization kavramına meraklı iseniz ve görsel düzenleme programlarını kullanma konusunda becerikli iseniz kesinlikle benim yukarıda oluşturduğum grafikten daha derli toplusunu oluşturabilirsiniz.

Ufak tefek düzenlemeler içinse Inkspace kullandım. Acemiliğimi mazur görün biraz dikkatsizce, biraz da bilmemezlikten dolayı dağınık oldu.

Grafiği kısaca açıklayayım; Grafik üzerinde olan aykırı noktalar diğer hiç bir arkadaşımla bağı olmayan arkadaşlarım. Grafikte olan dairelerin büyüklükleri ortak arkadaşlarımızın sayısı ile orantılı. Diğer şeyler zaten renkler ile açıklanmış. Uzun bağlantılar ise gruplar arasında olan ilişkiler. Gephi'nin içinde yer alan "Force Atlas" algoritması ile oluşturuluyor bu grafik. "Force Atlas" algoritması kısaca şöyle; bağlantı noktalarının sayısına göre düğümleri birbirlerine yakınlaştırıyor. Diğer düğümlerle karşılatırılıp birbirleri ile bağlantılı olan düğümleri gruplandırıyor. Daha bilimsel açıklaması için şurada olan linkten. . Grafik genellikle label(Her düğüm bir kiş  olduğunu söylemiştim ya işte düğümlerin isimleri işte :) kullanılarak oluşturuluyor fakat insanlar isimlerini görmek istemeyebiliyor diye isim kullanmadım.

Bir de ben Gephi ile uğraşamam derseniz buna benzer şeyler için Facebook uygulamaları bulunmakta. O uygulamalar ise şunlar.

Social Graph 
TouchGraph Photos 
NameGenWeb 
Friend Wheel 

Bu grafiği oluşturmak Sociomantic Blogtan yararlandım.

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası