29 Haziran 2010 Salı

Tamam bu işten anlamam ama ...

İletişim pazarlama gibi şeylerden anlamam burada bu işi yapanlara akıl verme niyetimde yok. Başıma gelen bir iki olaydan bu işlerin nasıl yapılıp yapılmayacağı konusunda bir şeyler çıkarmaya çalışıyorum. Sonuçta burası benim öğrendiğim şeyleri not ettiğim blog. "Olay"(böyle yazdım havalı olsun acaba "case study" filan mı yazsaydım? :)) olarak tanımlayacağım iki şey ile karşılaştım.

Olay 1 
"Bir tanıtım çalışması için bana gönderilen e-postada adımı hatalı yazmışlar"

Bir kişiyi tanımıyorsanız eğer ilk olarak adını sorarsınız değil mi? En azından bir diyalog kurup bir fayda sağlayacağımı düşünüyorsam ben öyle yaparım. Adını öğrenerek işe başlarım. Eğer adını bilmiyorsam bir şekilde(işte sor birilerine, internet çağındayız Google'a sor yap bir şeyler) adını öğrenerek, samimi bir diyalog başlatmaya çalışırım. Samimiyette ilk adım "Kişinin adını öğren?" (En azından benim kitabımda bu iş böyle). Ne yazık ki başıma böyle bir şey geldi karşı tarafın iyi niyetli olduğunu bildiğim için bu olayı uzatmadım. Fakat bir çok kişi bu durumu farklı hassasiyetlerle karşılar. Ad meselesi uzadıkça uzar ver çok saçma yerlere bile gidebilir. Dikkatli olmanızda yarar var.

Olay 2 
"Kendinizi beğenin fakat bu her yerde söylemeyin"

Bir işi beğenirsem hakkını veririm. Şunu beğendim demek bazıları için zor olabilir ama burada bir çok kez beğendiğim şeyleri yazdığım oldu ve işlerin sahipleri gelip teşekkür etti. Fakat birisi bana gelip şu iş çok güzel olmuş derse ve bu birisinin işin içinde olduğunu bilirsem kafamda negatif düşünceler oluşur. Zaten bazı konular yüzünden ön yargılı olduğum şeylerden bahsediyorsa tamamen karşı olurum.

Elbette herkes yaptığı işi beğenir fakat bunu başkalarının söylemesi ama daha doğru gelir bana. Siz söylerseniz bu "kendini beğenmişlik" olarak algılanabilir. Hele bir de bunu sosyal medya araçlarında sık sık dile getirirseniz ve rakiplerinizle karşılaştırma yapılan yerlerde bunu söylerseniz kendini beğenmiş tanımının altını doldurursunuz. Bu yaptığınız kendi emeğinize ve başkalarının emeğine saygısızlık olarak algılanır. Elbette yaptığınız işi savunun fakat size sorulmasını bekleyin, cevap hakkınız doğmuşsa cevap verin hatalı olan bilgilerinizi düzeltin ama durup dururken işinizi övmeyin. Sosyal ağlarda  "ben bu işi çok iyi yapıyorum" cümlesi ters tepebilir dikkat. Sosyal ağlar acımaz sizi reklam eder iyi niyet rezilliğe dönüşür. 


Bu yazdıklarımdan kimsenin bir ders çıkarmasını beklemiyorum. Bu yazılar kendime ileride okumam için yazılmış notlardır. Herkesin aklı kendine yeter ve yapılan hatalar beni çok ilgilendirmez. Bu yazdıklarımı ben de yapmışımdır kolayca gözden kaçan hatalar bunlar, bu yazıyı daha çok kendim için yazdığımdan bu durumlara ben de çok fazla dikkat edeceğim artık.

Saygılar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası