1 Nisan 2010 Perşembe

Sessiz , abartmadan , eleştirilmeden


Her halde bir şirkete "size sosyal medyada bir iş yapacağız eleştirilmeyeceksiniz" denilse ( elbette eleştirildi bahsettiğim iş ama diğerleri gibi kavgalara varan tartışmalara yol açmadı) etki alanını öğrendikten sonra kimse bu işi yapmayalım demez.

İşte böyle bir işti MyTeb adı altında yapılan "Arthur ve Maltazar" filminin ufak hediyelerinin dağıtıldığı iş. Ben böyle abartılmadan yapılan işleri severim. Sessiz , sakin , gürültü koparmadan hatta haddini bilerek(doğru tanım bu haddini bilmek olsa gerek kimse alınmaz inşallah). Bu yapılan işin belki uzun vadeli etkisi olmayacak ya da belki müşteri sadakati sağlamayacak ama  Teb için iyi bir çevrim içi itibar çalışması oldu. İş yapıldı , ödüller gönderildi , çok eleştiri yapılmadı. Birileri Teb'in google veya sosyal medya araçlarını arama çubuklarına yazdığı zaman bu sessiz , sakin , temiz işin izlerine rastlayacak. Bir blogta yapılan eleştiriye verdikleri cevabı da buraya ekleyerek işin ne kadar ayakları yere basarak ne kadar sakince ve farkındalıkla yaptıklarını göstermek istiyorum.

Büyük rakı adlı blogta yapılan eleştiriyi blogger hesabı açarak cevaplamışlar. Eleştiri yazısı  ve yorumları burada

Böyle yarışmalara katılmıyorum çoğu zaman burada yazarken tarafsızlığımı kaybetmemek için. Katlımışsam bile sadece nasıl işlediğini öğrenmek için katılmışımdır (Lenovo'ya böylelikle katıldım). Lenovo kampanyası da sonuçlansın onun hakkında da bir şeyler yazacağım. O da şimdilik büyük gürültüler koparmadı. Bakalım iş bitsin ödüller yerlerine ulaşsın. O zaman yazı da gelecek. Lenovo için ilk etapta tek yazacağım şey yaptıkları iş öyle çok yapılmamış bir şey değil önceden benzer çalışmalar yapıldı şimdilik oralardan ders alınmış gibi görünüyor.

Bu yazımdan kimse diğer işler kötüdür bu iyidir diye anlamasın benim hoşuma gitti diye yazdım. Her işe iyi olsun diye başlanılır. Yolda ufak kazalar olur bu ufak kazalarda krizi yönetemediğiniz zaman sosyal medyada manşet olursunuz.

Yine söylüyorum bu benim gözüme çarpan bir çalışma oldu yoksa bu işten anladığımı söylemiyorum sadece takip ettiğim sosyal medya araçlarında gözüme sakinliği ve temiz çalışmasıyla çarptı o kadar.

Myteb çalışmasının Friendfeed hesabından işi daha da yakından inceleyebilirsiniz.

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası