18 Mart 2010 Perşembe

Twitter'ın reklam modeli ne olacak acaba?

Zaten bir çok kişinin kafa yorduğu bir şeydi bu. Twitter ve reklam hadisesi. Ben de biraz düşündüm nasıl reklamlar olabilir. Twitter , bu reklamlar ile twitter basitliğini bozmaması gerektiğini biliyor olmalı.

* İlk aklıma gelen yöntem herkesin takip etmek zorunda olduğu bir reklam botu. Bu reklam botu her 1 saatte 4-5 reklam tweeti gönderebilir. Spam gibi görülse de biraz doğru zamanlama ile güzel sonuçlar doğabilir. Bu sonuçların doğması için twitter çeşitli anketler ile kullanıcı özelliklerini alabilir. Bu yöntem aslında yazacağım bütün maddeler için geçerli. Belirlenen hedefe doğru hedef kitle ile gidersin.

* Diğer bir yöntem ise Trending Topics bölümünde olan başlıkların sayısını artırmak. Artırılan başlık tabi olarak reklam başlığı olacak.(herhalde reklam olduğu bildirmek zorunda olduğu için bu bir reklamdır ibaresinin olması lazım)

* 3. parti uygulamaları bildirdiği kutuyu biraz büyüterek orayı reklam alanı olarak kullanabilir. Sanırım en kolay yöntemde bu olur.

* Ünlülerin arka görüntüleri için yine ünlüler ile anlaşıp(anlaşmasına gerek var mı?) onların sponsorlarının reklamını koyabilir.

Bu yazdıklarım şu an olan twitter işleyişine minimum etkiyi yapacak seçenekler gibi görünüyor benim için. Twitter kullanıcılarının bir çoğu twitter'ı basit olduğu için kullanıyor. Eğer reklam sevdası nedeniyle bu basitliği kaybederlerse bir çok kullanıcı tarafından canları sıkılır.

Twitter bir çok kişi için büyük bir sosyal medya hareketi olarak görüldüğü için aynı büyüklükte reklam modeli beklentisi de oluşturmuş olabilir bu durum.

Benim aklıma gelen seçenekler bunlar. Yine söylüyorum ben uzman değilim sadece dikkatimi çeken şeyleri yazıyorum sürekli. Burada yazdıklarımla kimseye akıl vermek gibi bir niyetim yok. Burası benim herkese açık not defterim.

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası