26 Aralık 2009 Cumartesi

Olmadı sanki :(

Ne yazayım diye bir facebook bir twitter bloglar myspace derken. Bugünün konusunu birden gözümün önüne bir arkadaş bir bir otobüs firmasıyla "arkadaş" olunca gördüm.
Yanlış mı gördüm diye bir daha gördüm fakat cidden "x firmasının y şubesi ile arkadaş oldu" yazısını okudum.

Ben bu blogda sürekli bu konuda uzman olmadığımı sadece dikkatimi çeken şeyleri yazdığımı söylüyorum. Keşke büyük otobüs firması sosyal medya ilişkilerini şube çalışanlarına değilde biraz daha bu işi bilen birilerine gitseydi. Kişisel sayfa yerine Fan sayfası gibi bişey açsaydı daha düzgün görünürdü.

Firmanın arkadaşlık sayfasında gözüme çarpan farklılıları buraya yazmaya çalışayım. Bilindiği gibi otobüs firmaları biletlerinin çoğunu telefon aracılığıyla satıyor. Fakat firmamızın bilgiler sayfasında mezun olduğu lise bile var fakat telefon yok varsa bile dikkat çekici bir yerde değil fotoların arasında olabilir.

Firmamız bir çok video paylaşmış , paylaştığı videolardan birisinin üzerinden ise "Çizemiyorsan Karalayacaksın" yazıyor. Burada eleştirdiğim şey paylaştığı videolardan hiçbiri firma ile alakalı değil. Bilgiler bölümünde keşke firmanın tarihi hakkında bişeyler yazsaymışlar. Sefer yaptığı yerlerleri belirtmemişler keşke onlarıda belirtselermiş.

Diğer bir farklılık ise fotolarda. Fotolarda beklediğim gibi otobüs fotoları var fakat sadece iki otobüsün fotoları var. Elbette dış görünüş önemli fakat otobüslerin içleri ve ikramlarda daha detaylı buralarda olabilirdi. Hatta şoförlerin bile fotoları olabilirdi. Yazıhanelerin fotoları , google maps veya kroki kullanılarak yerleri belirtilebilirdi.

Keşke profil bilgilerinin bazıları kapalı olmasa ve herkese açık olsaydı. Sefer saatleirnin belirtildiği bir yer yok belki firmanın ana sayfasında bunlar vardır fakat bu sayfayı açtıysanız ve hedef kitleniz üniversite öğrencileri ise facebook sayfanızdan daha fazla şey beklenilebilir.

Kampanyalarından bahsetmişler bu güzel hatta en doğru şeylerden birisi bu bence. Hatta müşteri sorularınıda cevaplamışlar.

Son söz ;keşke böyle büyük bir firma bu işi çalışanlarına değilde bu işi bilen insanlara verseymiş derli toplu bir sayfaları olurdu o zaman.

Firmanın ismini verip vermeme konusunda düşündüm vermemiş olsam burada yazdıklarım kaynaksız olacaktı. Firmanın ismini yazmadan sadece sayfanın linkini vereyim artık ne kadar doğru olacak bilmiyorum. Çok fena çeliştim kendimle :).


Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası