10 Aralık 2009 Perşembe

E-posta olarak kullanacaksan kullanma!

Trending topics'te dün akşam norway yazıyordu bildiğimiz norveç yani. Ne olmuştu Norveç'te dün akşam? Nedense ilk aklıma darbe olması geldi Norveç'te darbe olur mu böyle bir olayları var mı bilmiyorum ama iran seçimlerinden sonra trending topicste göze çarpan bir kaç Abd dışı olaydan biriydi. (Leweb demeyin konuşmacılar hep yurtdışında bambaşka bir şey).

"Norveç'te ne olmuştu?" sorusunun cevabı aşağıda vereceğim linkte. Kısaca değinmek istediğim aslında başka bir şey ; böyle bir durumun trending topicste yer alması. 29 ekim'de webrazzide de böyle bir çaba vardı 29 ekimi trending topics'e çıkaralım diye fakat tutmadı. Twitter'da olan Türk kullanıcı bu durumu kontrol edip onu oraya çıkartamadı. Zaten kullanıcı sayısı yeterince çok olmadığı için de sonuca ulaşılamadı ve facebookta var olan beyhude gruplardan ne farkı vardı anlayamadım o da ayrı (Ben de katıldım bu işe boşuna eleştiriyorum).

Normal şartlar altıda orada olan topicler benim pek ilgimi çekmez sürekli Abd içerikli şeyler olduğu için merakta etmem açıkcası. Norway olunca insan merak ediyor. Sanırım bu duruma sivil gazetecilik veya sosyal haberleşme deniyor. Sosyal medyanın haber kanallarına etkisi. Bu haberi dün akşam hiç bir Türkçe haber sitesinde görmedim. Anlaşılan yurtdışında haber olmadan hiç kimse haber yapmıyor bu tarz şeyleri ya da sitelerin webmasterları sadece kes kopyala yapıştır ve meme göster açısından işini yapıyor. O kadar twitterdan yorum alan haber kanalları bir de burada haber almayı deneselerdi fena olmazdı herhalde.

Sosyal medyayı kullanıyoruz fakat neden ciddiye almıyoruz? Sosyal medya araçlarını sadece mail olarak kullancaksan ne gerek var Tv kanalı için hesaplar yaratmaya? Ben bu konuda uzman değilim zaten uzman olma gibi bir çabam yok ben biraz daha analiz etme çabasındayım yapılan işleri , "neden? niçin? nasıl?" tarafındayım.

Norveç ile ilgili olayın haberi burada

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası