27 Ekim 2009 Salı

Facebook İlişki takip uygulaması.

Neden acaba kimse böyle bir araç yapmadı ? Halen anlamış değilim.Benim gibi birçok kişi insanların facebooktaki ilişki durumlarını merak ederken böyle bir aracın olmaması büyük eksiklik var midir bilmiyorum ama olsaydı çoktan bir şekilde davetini görürdük birileri kesin davet ederdi.Halen farmville davetleri geliyorken es mi geçtim acaba?

Facebookta fazla özel hayata yer vermeyi fazla sevmiyorum zaten ben facebooku mikro blog olarak kullanıyorum daha çok , twitterda çıkınca epey bir boşladım bile sayılır bu aralar sadece insanların resimlerine ,geçmişte yaptığı şeylere, ilişki durumuna bakıyorum.Ne dinlemiş ne izlemiş bu tarz şeylerle uğraşıyorum.Uğraşmak dedim çünkü bu tarz bilgilere diğer saçma video ve oyunlar arasından sıyrılıp görmek gayet zor oluyor ayıklamak lazım bazı şeyleri.

Bu uygulamanın işleyişi söyle olabilir(tabi facebook gizlilik protokolüne pek hakim değilim o yüzden anlattığım şeyler pek doğru ve yararlı olmayabilir).Bİrçok kişi ilişki durumunu değişitiriyor.Kimi uzun sürelerde kimi her hafta.Benim istediğim şu yukarıda bahsettiğim ıvır zıvırdan ayıklanmış sadece ilişki bilgilerini takip eden bir kısım.X kişisi ne zaman ayrılmış ne zaman barışmış ilişki durumu ne.Misal listemde olan 150 kişinin ilişki durumlarını listelesin görebileyim.Zaten ilişki durumunu gösterilmesini isteyen bilgiler kısmından bunu gösterir fakat 150 kişiye tek tek bakmaktansa 150 kişiye aynı anda bakabiliriz.Hatta ilişkisi olduğunda facebookta ne kadar zaman geçiriyor,ilişkisi olmadığında facebookta ne kadar zaman geçiriyor bunu listeleyip gösterebilir.Aynı zamanda bir araştımada yapabilir yani.

Beni neden ilgilendiriyor diye sormasın çünkü ben burada bir araştırmacı, bir takipçi gözüyle bakıyorum :P(Tamam merak ediyorum herkes herkesin ilişki durumunu merak eder yemesin kimse birbirini).

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası