Şöyle adamlar vardır bilmem bilir misiniz? "Ya şu Twitter'ı da kuralına göre kullanmıyorlar arkadaş" ya da "Facebook'un bokunu çıkardılar" adamlarını hani. İşte bugün o adamlara çok güzel kapak yapacak bir haber düştü ajanslara. "Yerel polisler aranları Pinterest'e ekledi" başlıklı haberdi. Detayı için şuradan alalım sizi. (http://thenextweb.com/socialmedia/2012/12/07/local-police-post-mugshots-on-pinterest-leading-to-a-57-boost-in-arrests/
İşte bu haberde çok önemli bir nokta vardı. Evet Pinterest sadece yemek ve kıyafet paylaşılan bir alan değildi işte bu nokta bu haberle gözümüzün önüne çıkıverdi. Yerel polis Pinterest'in diğer bütün ağlardan daha hızlı yayılım sağlayan ve görsel temelli yapısını kendi yararına kullanmıştı ve burada yaptığı hamlenin geri dönüşünü de çok sıkı bir şekilde ortaya çıkarmıştı. Emin olun bir sürü sosyal medya kampanyası bu şekilde bir yatırımın geri dönüşü oranını ortaya koyamamıştır.
Pinterest halen Türkiye'de pazarlamacı ve sosyal medyacıların tekelinde olan bir ağ olsa da emin olun çok basit bir kurgu ile göstermelik ajans saçmaları arasından sıyrılacak çok iyi bir iş olacaktır. "İnnovatif iş yapalım bütün ağları ilk biz kullanalım?" kafasıyla değil de "Nasıl faydalı olur?" diye düşünüp elbette iyi bir iş çıkacaktır.
Her ağın kendi özelliklerini ortaya çıkartacak bu ağları aktif kullanan kişiler markalar için faydalı işler çıkartacaklar. Birisi size "Abi Pinterest'te şöyle bir iş yapalım mı?" diye bir şey sorasa ilk olarak "Sen Pinterest kullanıyor musun?" olsun. Bir ağı kullanmadan dinamiği kavramadan burada yürüyecek bir fikir çıkarmanız çok olası değil ne yazık ki. İlk önce kullan, sonra faydasını kavra, bu faydayı markaya sun! İşte üç temel adım!
Saygılar.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder