25 Ağustos 2010 Çarşamba
Newsweek ve Sosyal Medya
Newsweek dergisini bilirsiniz Türkiye edisyonu da güzeldir. Şehirler arası yollarda eğer gündüz seyahat edersem her daim yanımda bana eşlik eden dergidir kendisi. Adamların dergiciliğini eleştirmeyeceğim tabii olarak benim işim değil. fakat sosyal medya ilişkilerini irdelemek biraz yaptıkları işten feyz almak biraz da öğrenmek için uluslar arası edisyonunun durumunu gözden geçireceğim. Çünkü yerel versiyonun sosyal medya hesapları sitelerinden verilmediği için ne yaptıklarından bir haberim yok. (Yahu oraya 3 tane ikon(tabii hesaplarınız vars) koyacaksınız elinize yapışmaz ve konu ile Newsweek Türkiye'den bir yazı(Her şeyi internet belirleyecek) ironik olmuş sanki:))
Newsweek ne yapmış sosyal medyada tek tek bakalım.
Özellikle Newsweek yazarlarının web için özel yazdıkları yazılara dikkat çekilen hesapta ayrıca özel videolar ve fotolar yer alıyor ama beklediği kadar hareketli değil yani beğeni ve yorumlar çok fazla görünmüyor. Keskin konulara değindi de bile çok fazla yorum almadığına dikkati çekiyor. Bu durum elbette Newsweek ile yüzde yüz alakalı olamsa da okuyucuları çekmek için biraz daha hareketlendirilip yazarlarla Syfy'ı yaptığı gibi online sohbet imkanı yaratabilirler.
Temel şeylere dikkat emişler orası güzel olmuş moderasyon iyi yandaş sitelere linkler verilmiş. Twitter hesabımız var bunu da unutmayın denmiş (Facebook hesabında 128 bin takipçi, Twitter'da ise 1.2 milyon takipçisi var). Trafiğinin %6 sı Facebook'tan geliyor bu takipçi sayısına göre gayet iyi bir oran.
Jobbed adlı bir hesabı daha var büyük bir banner ile önerdiği Newsweek bu ise; Amerika'nın krizden sonra nasıl yeniden iş alanları sağlayabileceği üzerine kafa yoran bir blogun hesabı. İlgi çekici geldiği için bu hesabı öne çıkardım fakat diğer hesapları da gözden geçiriniz elbette.
Asıl dikkat çekilmesini düşündüğüm hesabı bu Newsweek'in. Twitter'da son zamanlarda en çok dikkat ettiğim şeylerden biri olan liste kullanımı iyi yapılmış ve 8 adet liste oluşturmuş. Newsweek burada editörlerini sınıflandırıp konulara bölmüş ve bize sadece ilgi alanımızda olan konuları takip etme özgürlüğü sağlamış. Takipçi sayısı dikkat çekici Facebook takipçilerinin 10 katı kadar. Newsweek Twitter'ı erken yakalamanın sonucunu iyi almış gibi görünüyor. Ben Twitter hesabımı açarken bana önerilen bir kaç geleneksel medya oyunucusundan birisiydi şimdi 1.2 milyon takipçi. Bu takipçisi sayısına göre trafiğinin %1 Twitter'dan geliyor. Facebook'ta olan 128 bin takipçinin etkisinin daha büyük olduğunu görüyoruz. (Kaynak Alexa)
Tumblr
Birçok dergiden farklı olarak Tumblr kullanılmış dergi blogu olara. Bu blog derginin ana duruşundan sapmayarak Tumblr'ın kullanıcı kitlesini yakalamaya çalışmış. Uzun makaleler yerine basit kolay anlaşır konular çekmeye çalışmışlar. Örnek olarak blogtan şu yazıyı gösterebiliriz.(The Best Dumb S—t Americans Believe). Paylaşılanlar microbloging kavramını iyi algılandığını gösteriyor açıkçası beğendim.(Ne diyeyim olmuş işte burada hesapları bile yok adamları ne diyeyim)
Son söz; geleneksel medya oyuncuları bu tarz hareketleri yapmazlarsa eğer canlarının yanacağına yavaş yavaş farkına varıyorlar anlaşılan ki böylesine büyük isimli kuruluşlar büyük mesai ve kaynak harcayarak bu işlerle uğraşıyorlar. Bizimkiler de yakında olacaktır bu ortamlarda pek acelesi yok demek istiyorum ama tren kaçmış dahi olabilir. Bu arada her popüler derginin olduğu gibi elbette iPad uygulaması var adamların.
Yine söyleyeyim bunlar uzman görüşü değil sadece "olsa güzel olur" diyen bir takipçinin görüşleridir.
Saygılar.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder