7 Ocak 2015 Çarşamba

Sosyal medyacı nerede, ne iş yapar?

Uzun süredir blogu ihmal etmiştim. Kış ayları gelince dışarıda sürtmek yerine bişeyler yazmak istedim. Uzun süredir yazmak istediğim bir konu hakkında yazarak bloguma bir hayat öpücüğü vermiş olayım.

Konu başlığımız şöyle "Sosyal medyacılar nerede, ne iş yapar?". İçeriğimiz ise sosyal medyacılara ajansların ve yöneticilerin yaklaşımı üzerine kurulacak. Küçük girizgahtan sonra sadete geliyorum, lafı uzatmadan.

Sosyal medyacılar ve medya ajansları

Bir medya ajansında çalışan sosyal medyacıysanız sizden ajansınız beklentileri Facebook, Twitter reklamlarının operasyonunu gerçekleştirmeniz, topluluk yönetimi gerçekleştirmeniz, stok foto hesabınız olmadan görsel temin etmeniz, kreatif olarak tatmin eden sosyal medya görselleri hazırlamanız, tek kişi bile olsanız mikrositeli hashtagli bir kampanya oluşturmanız ve proje yönetimini gerçekleştirmeniz, ajansın bloguna içerik sağlamanız hatta içerikleri oluşturmanız gibi gibi ilerler ve asla sonu gelmez. Buna hazırlıklı olun. Medya ajanslarının iyi yanı kesinlikle sosyal haklarıdır. Benim bildiğim hiçbir kreatif ajansın saglayamadığı sosyal hakları sağlayabilirler. Medya ajanslarında olan bir olumsuzluk da üretim odaklı bir mantıkla reklamcılık sektörüne girmişseniz sıkılabilirsiniz, medya ajansları üretim odaklı yapılar değil ne yazık.

Sosyal medyacılar ve geleneksel kreatif ajanslar

Bu yapılar dijital kreatif ajansların ekmeklerine ortak olmasıyla beraber ekiplerine sosyal medyacıları istihdam etmeye başlar. Geç kalınmış bir hamle olsa da sosyal medyacılar için iyi bir hamle. Bu yapılar temel anlayışları gereği sosyal medyaya adaptasyon konusunda sıkıntı yaşama ihtimalleri var. Bu konuya girmeden sosyal medyacılar bu ajanslarda ne iş yaparlar konusuna geçelim. Sosyal medyacılar her kampanyayı sosyal medyaya adapte etmek zorunda kalırlar, ajans hesabını yönetirler, sosyal medya ajanslarının takvimlerine yorum yaparlar, her kampanyayı sosyal medyada köpürtmek(!) zorunda kalırlar, bütün Twitter fenomenlerini tanımak zorundadırlar, sosyal medya sitelerinin kaç üyesi olduğunu bilmek zorundadırlar, Facebook marka sayfalarıdan daha çok müştemlerinin kişisel hesaplarındaki sıkıntıları çözmekle uğraşırlar. Diğer konulara geçelim. Bu ajansların sosyal haklar konusunda sıkıntılı olduğu her zaman dillendirilen bi konu. Sigortalar asgariden yatar, yemek fişi konusu sıkıntılıdır. İş konusunda körelme ihtimaliniz vardır diğer ajanslar gibi dijital projeler konusunda hareketli olmayabilirsiniz ama kreatif üretim sürecine dahil olabilirseniz farklı bir tatmin yaşayabilirsiniz.

Sosyal medyacılar ve dijital kreatif ajanslar

Bir sosyal medyacının yaptığı işi en doğru yapabileceği yerlerdir. İş konusunda en büyük tatmini yaşayabileceğiniz yerler olacaktır. Sosyal medyacı burada ne iş yapar? Süreçleri oturmuş bir ajansta sosyal medyacı topluluk yönetimi, içerik yönetimi, kreatif ve strateji departmanlarından birisine dahil olup buradaki operasyonlara katkıda bulunur. İşe yeni başlamışsanız seedingten, yansıma ayıklamaya en kaba tabiriyle birçok ayak işine maruz kalabilirsiniz. Metin yazma konusunda trendlere hakimseniz tasarımcıların önüne geçebilir departmanlarda iyi pozisyonlara da gelebilirsiniz. Sosyal haklar burada da sıkıntılı olabilir asıl sıkıntı markalarınıza bağlı olarak mesai saatlerinin çılgın atmasıdır.

Yazıyı uzatmayayım, duyduklarım yaşadıklarımla sosyal medyacılar ne iş yapar anlatmaya çalıştım. Sektöre yeni girecek arkadaşlar için yönlendirici bir yazı olması dileğiyle iyi okumalar.

Saygılar.


Facebook Sayfası