20 Eylül 2014 Cumartesi

Kristal Elma Yaratıcılık Festivali'nden Aklımda Kalanlar


3 gün boyunca festival alanında olduğumdan birçok stantta vakit geçirme şansım oldu. Bizim ajansın çadırında stencil uygulaması ve bedava tişört verildiğinden ciddi bir yoğunluk oldu. İstediğim iki sunuma da girebilme şansı yakaladım onlar bana kalsın. Genel olarak alandan aklımda kalanlar şöyleydi. Liste önem sırasına göre değil benim aklıma gelen şeyler üzerine kurulu olacak.

Think Blue ve Şarj Eden Ayçicekleri
Yeni bişey olmasa da markanın "fayda sağlama" konseptini beslemesinden dolayı başarılı bir uygulama olarak düşünüyorum. Muhtemelen seneye de benzer bi kurgu ile devam edecekler.

Hava Şartları
İkinci gün yağmurla boğuşuldu fakat yine insanlar heyecanının kaybetmemişti. Bu güzel bir ayrıntı olarak gözüme takıldı.

Eşantiyon Kovalayan Gençler
Saygılarımı sunarım ama eşantiyon kovalama dışında daha güzel şeyler varken iki tişört için atmadıkları takla kalmadı. Festival alanında onlarca deneyimleyecek şey varken bunlarla uğraşmaları açıkça beni rahatlattı. Bir 10 sene daha kendimi geliştirmeden sektörde takılabilirim.

Fikirbazzenger'in 360 derece Selfie Çeken Oyuncağı
Yaratıcılık festivali derken bu tip şeyleri daha çok görmek istiyorum açıkçası. (Elbette ajansları yaratıcılık kavramına yaklaşımı farklı olabilir.) Fikirbazzenger hazırladığı düzenekle bir akıllı telefon aracılığıyla insanları 360 derece videolarını çekti. Kamera selfie çekerken kullanılan kamera açısını kullanılan açıda konumlandığından 360 derece selfie adıyla zeki bir kurgu oluşturdu. Bir denemesini de ben yaptım http://bit.ly/ZwCAq1 linkinden bulabilirsiniz.

Grey İstanbul #instacandy
Grey ajans olarak çadır kurmak yerine bir otomat geliştirmeyi uygun görmüş. Otomat "Dünyanın ilk Instagram filtresi temelli otomatı" olmak gibi bir iddia ile festival alanında yer kaplıyordu ve bu iddiasını yerine getiriyordu. #instacandy hashtagi ile paylaştığınız fotoğraftaki instagram filtresine göre size otomattan şeker veriyordu. İlginç bir uygulama olarak aklımda kaldı.

Codemodeon'un Oculus ile geliştirdiği uygulama
Oculus ile uygulama geliştirme işi için henüz çok erken bir dönem olsa da "erken kalkan yol alır" felsefesi ile Oculus ile geliştirilen bir uygulamaya yer vermişlerdi. Çadırında bir anda bir oyunun içinde kendine yer bulan katılımcılar bu yeni teknolojiyi test etme şansı yakaladılar. Codemodeon sitesine şuradan ulaşabilirsiniz. http://www.codemodeon.com/

Çok güzel sunumlar varmış. Ben hepsine giremesem de en merak ettiğim sunumlara girebildim. Sunumlar hakkında detaylı bilgiyi Bigumigu'dan bulabilirsiniz.

Saygılar.


16 Eylül 2014 Salı

Facebook Analitiği Hakkında...

Facebook analitiğini çözmek sosyal medya işine yeni giren kişiler için sıkıntılı bir süreç olabilir. Çeşitli e-kitaplar, bir sürü blog yazısı ile bu işi içinden çıkabilirsiniz. Herkesin bu alana yaklaşımı farklı olabilir.

Bu durum herkesin bu veriyi farklı yorumlaması ile alakalıdır. Facebook'un Insight alanında bir raporu dışarı aktardığınızda çok karışık  veri yığını ile karşılaşacaksınız. Bu yığının arasından çıkmak çok kolay olmayacaktır. Bu yığın ile uğraşmamak için benim ilk önerim 3. parti bir araç ile bu veriyi görselleştirmek olur. Bu birçok marka biraz Excel bilgisi ile düzenlenebilen bir durum olduğunu düşündükleri için bu tip araçlara yatırım yapmazlar. Tercih meselesidir. Çok karışamam ama kullanmanız ciddi zaman kazandıracaktır. Spoutsocial, Simply Measured ve Hootsuite bu konuda oldukça yetenekli yazılımlar.

Standart raporlar dışında Facebook'un size sağladığı veriler ile bazı grafikler oluşturabilirsiniz. Sayfada gerçekleştireceğiniz iletişimi bu grafikleri yorumlayarak optimize edebilirsiniz. 3. parti bir yazılım bile kullansanız da kendiniz farklı çıkarımlar yapmak ve müşterinizi yönetmek için bazı yorumlarda bulunmanız gerekir. Burada müşteriniz özellikler reklam konusunda sıkıntı çıkartıyorsa yönlendirme yapmak için iyi olacaktır.

Bu verilerin bazıları bana göre şöyledir.

Post Tipi/Beğeni Artışı grafiği: Bu iki grafiği üst üste koyarak bu iki metriği karşılaştırmanız paylaşım yaparken kullanacağınız post tiplerinizi belirlemekte yarar sağlayacaktır. Bu raporu post düzeyinde çekeceğini raporu sayfa düzeyinde çekeceğiniz rapor ile karşılaştırarak yapabilirsiniz. Örtüştürmek zor olabilir. Biraz excel ile oynamak gerekebilir. Burada sayısal bir çıktı ile niteliksel bir çıktıyı karşılaştıracaksınız. Burada farklı bir yöntem kullanmanızı önerimi. Beğeni artışı grafiği ve 4 birimli bir noktalamalı grafik ile bu karşılaştırmayı yapmanız daha doğru ve anlaşılır olacaktır.

Beğenen Kişilere Gösterimler/Toplam Gösterimler: Viral etkiyi ölçmek için kullanabileceğiniz bir kırılım. "Gösterimlerinizin ne kadarını sayfanızı beğenmeyenlerden geliyor?" sorusu sosyal medya konusunda karışlaşabileceğiniz sorulardan bir tanesi. Post düzeyinde çekeceğiniz raporda kilit ölçümler alanından bu iki sayıya ulaşabilirsiniz.

Sayfanızı Beğenen Kişilere Erişim/Toplam Erişim: Bu iki metriği biribiri ile karşılaştırarak yukarıda olan metriğe paralel bir trendi gösterip müşterinizden "abi biraz reklam yapalım" önerisi getirebilirsiniz. Sayfa düzeyinde çektiğiniz bir raporla bu veriye ulaşabilirsiniz.

28 GünlükOrganik Erişim/28 Günlük Hakkında Konuşanların Yaş Cinsiyet Dağılımı: Bu iki bilgiyi karşılaştırarak organik erişimin hedef kitlesini tahlil edebilir ve sizin yapacağınız sayfa gönderisi reklamlarını bu hedef kitleye göre düzenleyebilirsiniz. Sayfa düzeyinde çekilen rapordan bu iki veriye ulaşabilirsiniz.

Bu yazıyı çok uzatmayayım. Burda verdiğim ölçümler açıkcası en az 250 bin kişilik sayfaları yönetiyorsanız ve reklam yapma konusunda biraz çekingen davranan müşterileriniz varsa onların aklını çelebileceğini düşündüğüm bazı ölçümler. Farklı grafikler verip sunumlarını zenginleştirmek isteyenlerde bu şekilde düzenlemeler yapabilirler.

Saygılar

5 Eylül 2014 Cuma

Kristal Elma Festivali'ne Kim Gitmesin?


Liste sitelerinin birisinde "Neden Kristale Gitmeli" ayarında bir liste vardı.(Özür dilerim kimde gördüğümü hatırlamıyorum.) Ben de oturdum "Kimler Gitmesin?" listesi yaptım. Burada bu tip listeler yapmazdım genelde hayırlısı ile bu işe de girdik.



           1-Goy goy yapıp sadece marka stantlarında eşantiyon kovalayanlar bi zahmet yer kaplamasın.


2-Büyük düşünmeyip, onlarca seminer için de gidip herhangi bir seminerdeki görebileceği türkler peşinde koşanlar gitmesin.


3-Gidecek en az 3 seminer-workshop-etkinlik bulamayanlar gitmesin.


4- -de -da şöyle yazılır diye kasıp, atar yapan kişilereden korkanlar gitmesin. Onlar da orada olacaklar.


5-Reklamcıları sevmeyenler gitmesin. Tabii normal olarak.


6-Reklamcı olanlar gitsin ama hala sadece basılı iş peşinde koşanlar gitmesin!


7-Yer uzak diyenler bilet alıp gitmiyorsanız sektörü bırakın.


8-Hipster sevmiyorsanız da gitmeyin!


9- "Ya geçen seneki bez çanta çok güzeldi" diyenler gitmesin.

Saygılar.


Facebook Sayfası