25 Ağustos 2014 Pazartesi

Viral Video Yayınlamadan Önce Yapılması Gerekenler




"Viral nedir? Nasıl yenir?" diye bişey yazacak değilim. Bu yazının içeriği "viral videonun iyisi nasıl olur?" konusunda biraz daha farklı. Konumuz "viral video hazırlamadan önce ne gibi materyallerimizin elinde bulunması gerekir" üzerine kurulu olacak.

*İyi bir PR ajansı
Kesinlikle iyi bir PR ajansına sahip olmanız gerekiyor. Viral video prodüksiyonda değil PR'da toplan bunu kesinlikle unutmayın. PR ajansınızın sektörel dergilere ne kadar sözü geçiyorsa sizin videonunuzda o kadar çok PR Coverage alır. Ek olarak sektörel dergilerde çıkan haberleri umarsızca bloglarına koyan pek sevimli pazarlama bloggerları ile "coverage"nıza "coverage" katarsınız.

*En az iki Twitter Fenomeni
Elinizde bir Twitter fenomeni varsa en az 70 retweet garanti! Bu bile sizin viral videonuzu başarılı bir şekilde sunmanızı sağlar. Twitter ölçümle stratejisinde potansiyel erişim diye bir zırva olduğundan 70 retweetle 150 - 200 bin kişiye eriştik diye müthiş bir raporlama yapabilirsiniz. Nihayetinde size kimse sormaz "ulen bu kişiler bizi gerçekten gördü mü?" diye.

*Biraz Medya Bütçesi
Medya bütçesi viral videoların olmazsa olmazı. Öyle milyonlara ulaşan tıklama rekorları kıran(!) videoları kimse arayıp bulmuyor. Prestitial olarak önüne çıkanları insanlar zorla izlemek zorunda kalıyorlar. Kötü viral sayesinde Medya planlama ajansları da "nasıl izletiriz?" konusunda epey uzmanlaştı. Çok abartılı olmayan bütçelerle milyon gösterimlere ulaşıp süper izlenme rekorları kıran(!) viral videolar üretebilirsiniz.

*İnternetteki Komikli Videolardan Esinlenme
Son zamanlarda özellikle offline kökenli ajansların çıkarttığı videolarda bu özelliğin iyi işlediğini görüyoruz. "İyi işleme" konusunu şöyle açalım. Videoları izleyen ve yayan kişilerin temel alışkanlıkları aynı ve videolar için paylaş butonuna basmak için bu kullanıcılara çok ufak şeyler vermeniz yeterli oluyor. Güzel bir video açıklamasıyla "ünlü internet fenomeni ... markasının videosunda" başlığıyla çok güzel bir şekilde kullanıcılara butona basmak için tektikleyebilirsiniz.

Son olarak bu yazdıkları iyi bir video için ipuçları değil sadece bir videonun yayılması için temel ayaklar. Özellikle son zamanlarda çıkan videoların tamamı bu ayaklardan çok iyi destek alarak hayatlarına devam ediyor.

20 Ağustos 2014 Çarşamba

İş Arayanlara Küçük Tavsiyeler



United People'da çalışmaya başlamadan önce epey bir süre işsiz kaldım. Sürekli olarak ne yapacağıma karar veremedim. En sonunda bu bloga yazmaya başladım bu ay 5. senesini doldurdu. Bu blog benim işimi bulmamda bana epey yardımcı oldu hakkını yiyemem.

İşsizliğin nasıl bişey olduğunu iyi bildiğim için iş arayan arkadaşlara "sosyal medyada nasıl iş aranır?" minvalinde bir iki ipucu vereceğim. Umarım işinize yarar.

*Ajansların Facebook Sayfaları
Kesinlikle takip edin hatta çalışmak istediğiniz ajanslar CV'nizi direkt mesaj olarak sayfadan iletin. Bir sürü ajan buradan iş görüşmesi bağlıyor. Ek olarak iş ilanlarını da kendi sayfalarında paylaşan ajanslarda cabası.

*LinkedIn
LinkedIN hesabınızı güncel tutun. Okuduğunuz okullar, sertifikalar, yetenekler(gerçekci olun bilgisayarın açma düğmesine bastığınızda bilgisayar mühendisi olmuyorsunuz), mail adresleri, bloglar hatta sosyal medya hesapları mümkünse Slideshare'da yaptığınız sunumlar ve bence en önemlisi çalıştığınız markaların listesi hesabınızda yer alsın(sıfırdan başlayanlar markalardan önce kişisel projeleri var ise onları çözümleleri ve sunumlaştırmaları iyi olur). LinkedIn'de diğer kullanıcılar ile etkileşime girip iletişime devam edin görünür olun. Hatta paranız varsa Premiıum hesap alın. (en azından 1 aylık olarak)

*Hashtagler ve Twitter Arama Özelliği
İş arama konusu oldukça ciddi bir mesai gerektiryor. Facebook'ta çok iyi bir arama sistemi yer almıyor fakat Twitter oldukça başarılı bir şekilde kelime bazlı aramalara olanak sağlıyor. Örnek olarak "sosyal medya uzmanı" olarak bir arama oluşturun. Tweetdeck gibi bir araç kullanıyorsanı bu tip aramaları çoğaltabilirsiniz. En popüler bazı hashtagler şöyle: #işilanı #jobs ve #pozisyon olarak sıralanabilir.

*Kişisel Blogunuz
Geçmişte özellikel TBWA beni iş alsın adlı blogla dikkat çeken bir girişim olmuştu hatırlarsınız. Bu hiç de hatalı bir yöntem değil emin olun blog yazmam hem sizin için hem de işveren için iyi bir referans noktası olacaktır. Ek olarak blog yazmanın temel SEO bilgilerinin geliştirmek gibi bir yan etkisi de var.

*Sektörel Yayınların Sosyal Medya Hesapları
Birçok sektörel yayın kariyer ile ilgili köşeler bulunduruyor ve gayet güncel bir şekilde reklam yayınlamaya devam ediyorlar. Buralardan da gayet uykun ilanlar ile karşılacaksınız.

Benim iş arama sürecinde size destek olabileceğini düşündüğüm, aklıma gelen şeyler bunlar. Son olarak unutmayın sosyal medyada yaptığınız herşey sizin CV'niz olarak önünüze çıkacaktır. Birçok ajans sizin sosyal medyada yaptıklarınıza karışmaz ama siz ne yapın ne edin dikkat edin.

Saygılar

Facebook Sayfası