31 Mart 2014 Pazartesi

Facebook için Gerekli Linkler

Merhabalar, hani devlet sitelerinde böyle gerekli dilekçeler diye bir alan bulunur ya ben de ondan esinlenip Facebook için gerekli linkler yazısı oluşturayım dedim. Benim sıkça kullandığım ve birçok insanın da işine yarayacağını düşündüğüm linkleri aşağıda bulabilirsiniz.

 Not: Facebook'ta yazışırken hangi dili kullanacağım diye dert etmeyin, birçok konuda Türkçe bile yazsanız işinizi çözebilirsiniz.

 Fikri Mülkiyet: Telif hakları hakkında herşeye buradan ulaşabilirsiniz. https://www.facebook.com/legal/copyright.php 

 Client Services: Facebook sayfa birleştirme, Facebook sayfa url değiştirme, Facebook sayfa adı değiştirme, Facebook sayfasını silme başvurusu, Finansal konular gibi durumlarda işinize yararyabilecek tek link. 
www.Facebook.com/clientservices 


 Facebook görsellerde %20 sınırını kontrol edebileceğiniz ızgara aracı. Medya ajansları ve topluluk yönetimi yapan ajansların birbirine kırdıran bu kuralı buradan kontrol edip kimsenin sinirlenmemesini sağlayabilirsiniz. (%20 Kuralına ayrıca kılım o konuya hiç girmeyelim)

 https://www.facebook.com/ads/tools/text_overlay

Reklam yönetim arayüzü: Var olan reklamlarınıza akış ekranında yer alan linkten veya aşağıda olan linkten giriş yapabilirsiniz.

 https://www.facebook.com/ads/manage 

 Facebook'ta reklamlar ve pazarlama hakkında yer alan herşeyi bulabileceğiniz Facebook'un resmi pazarlama sayfası.

 https://www.facebook.com/marketing

 Facebook reklam arayüzünü sevmiyorum, bir PMD(Preferred Marketing Developer) kullanmak havalı raporlar çıkartıp sunumlara yapıştırmak istiyorum diyorsanız kullanabileceğiniz 3. parti araçların hepsinin (daha doğrusu PMD rozetli olanlarının) listesi.

 http://www.facebook-pmdcenter.com/


 Facebook'ta yer alan pazarlama kampanyalarının Case Study olarak listelendiği site. Herkesin arada bir göz atması gerekiyor, tahmin ettiğinizden daha farklı kampanyalar ile karşılaşabilirsiniz

https://www.facebook-studio.com/

 Facebook'tan video indirmeniz gerekebilir yer yer onun için ben aşağıda olan siteyi kullanıyorum.

http://www.videofaceindir.com/

Saygılar


27 Mart 2014 Perşembe

Yasaklar, kullanıcılar ve seçim Bölüm: 2

Dün ilk bölümü yazdığım "Yasaklar, kullanıcılar ve seçim" yazısının ikinci bölümünü yazayım. Bu arada eski yazım tempomu yakalayıp ardarda iki yazı paylaşabiliyor olmanın gururunu yaşıyorum. Öte yandan yasakları temel alan bir yazı serisinin daha ikinci bölümünde Youtube da kapanmış olması başlı başına büyük bir saçmalık olarak önümüzde duruyor. 

Kullanıcılar

Her yasağın ceremesini her seferinde kullanıcılar çeker. Futboldaki saha kapatma cezası örneğin. İnternet yasaklarında da bu durumu yine karşılayacak olanlar kullanıcılar oluyor. Devlet büyüklerimiz kapattıkları sosyal ağların birincil yararlarını göz ardı ederek sözde devlet çıkarlarını göz önünde bulundurarak kapatma tedbirini uyguladıklarını söylüyorlar.

Örneğin Twitter kapalı olduğu sürece kaç "Kan aranıyor" duyurusu yardım edecek kişilere ulaşmadı sorusunun sorulması gerekiyor.

Kullanıcılar konusuna geri dönersek kullanıcılar genelde yasaklara karşı ses çıkarmak yerine o yasağı nasıl delerim? konusunu konuşuyordu. Biz genellikle bu konularda uzun vadeli düşünüp hareket etmektense günü kurtarmaya odaklanıyoruz. 

Ses çıkarma konusunu açmak gerekli. Birçok STK konuyu sokaklarda çözmeye çalışmayalım gibi bir yaklaşım sergiledi ki bana da kalırsa bu yaklaşım doğru görünüyor. Örneğin duruma dikkat çekmek adına sansür hakkında Facebook sayfasında websitelerine yönlendiren bişeyleri paylaşmak yerine kendi fikirlerimizi kendi arkadaşlarımıza paylaşmak ve bişeyleri anlatmamız gerekiyor. Çünkü insanlar sizin söylediklerinize websitelerinde yazan isimsiz yazılardan daha çok inanır. Hatta özgüveniniz yerindeyse sansür ile video ağlarda video paylaşımı yapılması iyi olur.

Unutmayın ki sosyal medya sizin bizzat düşünceleriniz hatta kendi üzerinize kuruludur. Elinizde yasaklı sitelere girme konusunda bilgi paylaşın ama lütfen buradan girmenin güzel oluğunu söylemeyiniz. Evet yasakları delmenin kendine özel bir bir tadı olabilir ama o tad uzun süre ağzınızda kalmaya devam ederse kekremsi bir hale dönüşecek.

Saygılar

Cemil




Facebook Beğeni Psikolojisi

26 Mart 2014 Çarşamba

Yasaklar, kullanıcılar ve seçim Bölüm: 1

Uzun süredir yazmıyordum ve yazmak için zaman bulamıyordum. Daha doğrusu kafamdakileri siyasi bir eksene oturtmada nasıl ifade edebileceğimi ayarlamaya çalışıyordum. Kafamda bişeyler oluştu ufaktan paylaşmak istedim.

Yasaklar
"Yasak" kelimesi başlı başına internet dünyasında yer almayan bir kelime. Birçok internet kullanıcısı bu kelimeyi kullanırken imtina eder fakat ne yazıktır ki bizim toplumumuz yasaklar karşısında durmaya pek alışık değil hatta bunun padişahlık geleneğinden geldiğini düşünmekteyim. Bu alışkanlık padişahlık geleneği doğrultusunda geçmişte kanunların dolayısıyla yasakların mantık doğrultusunda değil de bir ailenin örf ve adetleri biraz da dindar bir sosa bulanarak oluşturulmasından dolayı olmalı.

Beyaz Saray Twitter yasağı hakkında görüş bildirirken dikkat çektiği en önemli nokta temel iletişim hakkı idi. Bence bu hak üzerinden yasağı okumak gerekli.  "Bize yasaklanan neydi? Bizim birbirimizle iletişime geçmememiz neden isteniyordu?" Çünkü topluluk olarak hareket etmememiz, karar almamamız, gerçekleşmesini sağlamamamız isteniyordu. Çok basit ve benzer bir dürtü olarak malum güç yazın da insanların toplandığı bir alanı insanlar kişisel ihtiyaçlarını sağlayabileceği kısaca bireysel bir şekilde ve kapitalizmin çarklarını döndürecek bir mekana döndürmeye çalıştı.

İnsanlar topluluk olmadıkça tiranlara karşı duramaz kölelikten kurtulamaz. Birbirine kenetlenmiş bir topluluk tahmin ettiğimizden çok daha güçlü olabilir. Kenetlenmek için ilk olarak iletişime geçmek de birincil koşul. Tiranlarda bu koşulu iyi bildiğinde ilk olarak ağların üstüne çöküyorlar. Kore, İran ve Çin başka örnekler.

Yazının ilk kısmını burada bitireyim, devamı ilerleyen günlerde.

Saygılar

Cemil Günel

Facebook Sayfası