19 Kasım 2010 Cuma

Yerini seven markalar (Lokasyon bazlı servislere ufak bir bakış)

 Bu sene ülkemizde pek yayılamasa da lokasyon bazlı servisler yurtdışında ciddi bir potansiyeli doldurmak ile meşguller bu ara. Markalar sürekli lokasyon bazlı servislere kampanyalar geliştirmekte. Lokasyon bazlı servisler ile anlaşmalar imzalamakta. Önümüzde olan senenin ülkemizde en önümli sosyal medya etkinliği sanırım bu olacak. Bu sene nasıl mikro blogların(Twitter ve Tumblr) yükselişini izlemişsek seneye de lokasyon(Foursquare, Facebook Yerler(Place) veya Gowalla) belirtme servislerinin yükselişini izleyeceğiz.

Bu yazıyı yazmamda en büyük etken çok yakın zamanlarda, üç farklı dev şirketin üç farklı lokasyon bazlı servis ile anlaşma imzalaması veya kampanya kurgulaması oldu. Bu şirketler, Disney Gowalla ile, Pepsi Co. Foursquare ile ve GAP Facebook ile (Facebook'un Place yani Yerler uygulamasına yeni eklediği Deals (Teklifler) seçeneğinin de ilk kampanyası oldu) anlaşma imzaladı.

Büyük şirketler zaten Foursquare kullanarak kampanyalar geliştiriyordu fakat birbirine hayli yakın zamanda üç değişik şirketin, üç değişik servisle ilgili bir şeyler yapmaya çalışması dikkatli bakışların daha da artmasını sağladı. Bu şirketler muhtemelen kendilerini bu servisler ile özleştirip sosyal medyada ve mobile dünyada geri kalmamak için sık sıkı sarılacaklar. (Aslında yeni teknolojilere adaptasyon konusunda en sıkı çalışan şirketler yazının devamını okuyunuz)

Bir de şirketlere dikkat etti iseniz zaten sosyal medya kavramına çok sıkı sahip çıkan ve bu konuyu ciddiye alan üç şirket. GAP markasının logo krizi hala hafızalarda ve bunu bir anda bir PR başarısına dönüştürmesi de, Pepsi Co.'nun düzenlediği Refresh geçen senenin en sıkı kampanyaları arasında ya da Disney'in son aylarda en fazla Facebook fanına artışına sahip olması dikkat çekici. Finding Nemo karakterlerinden mavi balık Dory'in bir çok yıldızdan daha geniş bir fan kitlesine sahip olması ve bunu özellikle son bir kaç ayda yapmış olması gözden kaçmayacak unsurlar.

Kampanyalara değinmeye aslında çok fazla bir gerek yok yine de uzun uzun okumaktan sıkılırsın diye kısaca yazayım.

*Pepsi kampanyası Vons adlı market zincirine check-in yapanlara market alışverişlerinde kazanç üzerine kurulu basit bir kurgu yararlı elbette. Bence eğer ülkemizde lokasyon bazlı servislerin kullanımını arttırmak istiyorsak ve buradan ekmek çıkacağını düşünüyorsan bu kurguyu iyi değerlendirmek ve anlamak gerekli.(yol gösterdim uzmanlar sıra sizde bütün kurguyu mu ben yapayım :)

*Gap kampanyasında ise mağazalara çift olarak check-in yapanlara 10.000 adet kot pantolon hediye etme üzerine kurulu ve 10 000 kot pantolon bitince %40 indirim yapılacakmış.

*Disney'in kurgusu ise daha çok Gowalla'nın badge(rozet) severlerini hedefliyor. Disney parklarına özel badgelre var. Bunları almak için check-in yeterli (Daha ne olacaktı:))

Biz de yeni bir veya daha çok kampanya bekliyoruz bizim ajanslarımızdan bakalım ne olacak?

Saygılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Facebook Sayfası